اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش
سرخط خبرها

هم‌نوایی ضرب و زنگ| همایش بزرگ باستانی در مشهد

  • کد خبر: ۶۸۸۹۸
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
هم‌نوایی ضرب و زنگ| همایش بزرگ باستانی در مشهد
نمایش ورزش پهلوانی و زورخانه‌‎ای در کوهسنگی مشهد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ سومین همایش بزرگ باستانی، هم‌زمان با روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در گرادیان بوستان کوهسنگی مشهد برگزار شد. برنامه‌ای که در آن بیش از ۱۵۰ ورزشکار ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی با هم‌نوایی ۲۵ مرشد به اجرای برنامه‌های ورزشی در فضای باز پرداختند. هم‌نوایی که با صدای ضرب و زنگ مرشدان حاضر در مراسم، حال‌وهوای خاصی به بوستان کوهسنگی مشهد داده بود. هفدهم شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای است که در تقویم ملی ایران ثبت شده است و هر سال در این روز یاد و خاطره این رشته هویت‌ساز و اصیل ایرانی با برگزاری مراسم و برنامه‌های مختلف در زورخانه‌های کشور گرامی داشته می‌شود. امسال هم این مراسم با وجود همه‌گیری ویروس منحوس و محدودیت‌های شیوه‌نامه‌های بهداشتی، با تدابیر اتخاذشده و مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد. هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان‌رضوی با همکاری تربیت‌بدنی شهرداری مشهد و به‌میزبانی شهرداری منطقه ۸ این برنامه را روز گذشته برگزار کرد.

 

کیفیت جایگزین کمیت در شرایط کرونایی

سومین همایش بزرگ باستانی درحالی امسال در بوستان کوهسنگی برگزار شد که ۲ دوره قبلی در عرصه میدان شهدا برگزار شده و از نظر کمیت با تعداد بیشتری از ورزشکاران و مرشد‌ها همراه بود. باوجوداین، شرایط ویژه کرونایی سبب شد امسال این همایش در بوستان کوهسنگی اجرا شود. حسن نوری، معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد، دراین‌باره گفت: محدودیت‌های کرونایی سبب شد تا ما برنامه را به بوستان کوهسنگی انتقال بدهیم که امکان فاصله‌گذاری اجتماعی بهتر در گرادیان وجود دارد. وی افزود: شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌طور کامل اجرا شد و کاهش تعداد ورزشکاران و مرشدان هم باز به‌دلیل بحث کرونا بود. ۳۰۰ ورزشکار و ۵۰ مرشد در دومین همایش بزرگ باستانی سال قبل حاضر بودند.

هم‌نوایی ضرب و زنگ

گرامیداشت شهدا و یک خلأ

نوری با اشاره به ۱۰۰ قاب عکس شهید که در محل برگزاری مراسم و اطراف ورزشکاران و مرشدان قرار داده شده بود، اظهار کرد: ما علاوه بر بحث روز پهلوانی، تلاش کردیم با این برنامه گرامیداشتی هم برای سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار کنیم و در همین زمینه از برخی پیشکسوتان ورزشی عرصه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای تجلیل کردیم. معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد متذکر شد: البته ما به‌دنبال این هستیم که یک بانک اطلاعاتی خوب از شهدای ورزشکار تهیه کنیم تا در مراسم‌های بعدی از عکس شهدای ورزشکار استفاده کنیم، اما متأسفانه فعلا تصاویر زیاد و خوبی از شهدای ورزشکار نیست و باید در آینده به‌دنبال جمع‌آوری این اطلاعات هم باشیم.


میل و کباده از همه باشگاه‌های مشهد

دبیر هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان‌رضوی با اشاره به معیار‌های انتخاب ورزشکاران برای حضور در این برنامه گفت: هر سال هم‌زمان با روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در سراسر استان و در باشگاه‌ها و گود‌های زورخانه ما برنامه اجرا می‌شود، اما امسال به‌دلیل شیوع کرونا همه برنامه‌ها را متمرکز کردیم در همین برنامه گرادیان بوستان کوهسنگی. عباس جلیلیان افزود: این تعداد ورزشکار و مرشد از میان بهترین‌ها و از همه باشگاه‌های مشهد دعوت شدند؛ کسانی که به‌نوعی مقام‌های استانی و کشوری دارند. در برنامه روز گذشته علاوه بر هم‌نوایی مرشدان و اجرای برنامه ورزشی ورزشکاران، از پیشکسوتان این رشته ورزشی و همچنین برخی مسئولان شهری که در سال‌های گذشته همواره از این ورزش حمایت کردند، تقدیر شد. بازخوانی اشعار حماسی فردوسی یکی دیگر از برنامه‌های جذاب دیروز بود که حاضران در بوستان کوهسنگی را به وجد آورد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->